Website van hogeschool utrecht

Contentmigratie onderzoekswebsite HU

In 2019 vernieuwde Hogeschool Utrecht de websites over onderzoek en over samenwerken. Voor onderzoek betekende dat een flinke contentmigratie: ruim vierhonderd profielpagina’s van onderzoekers en zeker duizend pagina’s met onderzoeksprojecten moesten gecheckt worden op actualiteit en herschreven worden voor het nieuwe format. Het herschrijven werd uitbesteed aan een gespecialiseerde partij; de communicatieadviseurs onderzoek binnen de HU moesten dat werk afstemmen met de onderzoekers. Iedere onderzoeker diende de kopij te checken en van feedback te voorzien. Ook moesten er foto’s komen voor elke projectpagina.

Een van die communicatieadviseurs viel uit. Om het gat te vullen, werd ik ingeschakeld. Ik heb sinds 2014 af en aan veel voor de hogeschool gedaan, en kende dus het klappen van de zweep; of ik per direct aan de slag kon om het gat te vullen.

In juni 2019 begon ik – een sprong in het diepe, want het project had al de nodige geschiedenis. Er was veel puin te ruimen, er waren veel harten te winnen, veel mensen te overtuigen dat dit de juiste weg was – en veel te incasseren, want als schakel tussen honderden onderzoekers en het projectteam komt er veel op je af.

Medio november en veel hard werk later ging de site live. We werkten agile, dus ook na oplevering was er nog een hoop te doen. Zo ben ben ik nog tot maart 2020 bezig geweest met het regelen van fotoshoots voor projecten.

Maar het resultaat mag er zijn. Kijk maar. Ik kijk terug op een bijzonder leerzame klus, een sterk projectteam, vriendelijke en keigoede directe collega’s en een prachtige organisatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.